Nyheder

1Nyheder 1 Nyt fra...

E-handel 100%

Nyhed billede
FLOT INDSATS OG RESULTAT PÅ HOLMEÅ BØRNECENTER
E-handelsprocenten er nu 100%



Fredag d. 24. august 2018 kom E-handelskonsulent Heidi Thye Poulsen & Controller Carina Vang Haahr, Indkøb med smørrebrød til administrationen og chokolade til alle medarbejdere på Holmeå Børnecenter.



Solen skinnede, stemningen var i top, smilende var store, mødebordet var for en stund ryddet for arbejdsdokumenter og weekenden var lige om hjørnet.



Stoltheden var ikke til at tage fejl af hos Skoleleder Rita Baagø Thomsen, souschef Trine Pernille Nielsen og skolesekretær Ejvind Lund Andersen. En stolthed over det meget flotte resultat, men også over at alle medarbejdere på Holmeå Børnecenter sammen har haft fokus, andel og ydet en stor indsats i at nå i mål. Målet var en E-handelsprocent på 100%



Det skulle naturligvis fejres og belønnes. Skoleleder Rita Baagø Thomsen havde i dagens anledning sørget for smørrebrød og hjemmelavet æblekage til skolens personale.



Holmeå Børnecenter kan nu bryste sig af, at være den første institution i Vejen Kommune, som efter et servicebesøg fra Indkøb, har forøget deres E-handelsprocent til 100%.



Holmeå Børnecenter kontaktede i efteråret 2017 Indkøb for råd og vejledning til forbedring af skolens E-handelsprocent og aftaleloyalitet.



Holmeå Børnecenters E-handelsprocent var i 3. kvartal 2017 på 74% og skolen har efter 1. kvartal 2018 opnået en E-handelsprocent på 100%.



En stor ros til alle medarbejdere på Holmeå Børnecenter for den meget flotte indsats.





Direktionen ved Vejen Kommune besluttede tilbage i efteråret 2014, at skabe en bedre platform for effektive indkøb.

De væsentligste argumenter er:

- En praktisk lettelse i dagligdagen for alle, der køber varer

- Sikre at varer købes hos den rigtige leverandør og til den rigtige pris

- Sikre at aftalte vilkår overholdes (betalingsfrister, pris, garanti m.v.)

- Opfylde digitaliseringsstrategien / udfasning af Lotus Notes



Indkøb har således siden driftsstart i marts 2016 haft stor fokus på udviklingen i Vejen Kommunes E-handelsprocent.



Servicebesøgene er én af indsatserne, som Indkøb har iværksat for at øge Vejen Kommunes samlede E-handelsprocent. Siden november 2017 har Indkøb været på i alt 11 servicebesøg på institutioner/ afdelinger.



Det giver pote. Vejen Kommunes samlede E-handelsprocent var i 2. kvartal 2016 på 40%. I samme kvartal i 2017 var procenten på 60% og E-handelsprocenten er nu for 2. kvartal i 2018 på 73%.



Det er flot, men vi kan gøre det endnu bedre, idet 27% af varerne som ER i RAKAT, ikke købes i RAKAT.



Indkøb vil således fortsat have fokus på E-handelsprocentens udvikling – både Vejen Kommunes samlede E-handelsprocent, men også på den enkelte institution/ afdeling.





Om servicebesøgene:



Indkøb inviterer sig på servicebesøg på institutioner/ afdelinger i Vejen Kommune, hvor E-handelsprocenten kan forbedres. Formålet med servicebesøgene er, via samarbejde og dialog med institutionen/ afdelingen at få synliggjort, hvordan institutionen/ afdelingen kan optimere:

- E-handelsprocenten, således at alle E-handelsvarer købes via RAKAT

- Aftaleloyaliteten, således at der handles mest fordelagtigt ind



Besøget tager udgangspunkt i den enkelte institutions/ afdelings anvendelse af E-handelssystemet RAKAT og den generelle indkøbsadfærd.



Servicebesøget tager ca. 2 timer og foretages af E-handelskonsulent Heidi Thye Poulsen og Controller Carina Vang Haahr.



Institutionens/ afdelingens leder og indkøbere deltager. Der udfærdiges et referat fra servicebesøget, som sendes til afdelingschefen på området.



Der foretages opfølgning 3 måneder efter det afholdte servicebesøg.



Indkøb står til rådighed for råd, vejledning og undervisning mv. i brugen af RAKAT.



Kontakt E-handelskonsulent Heidi Thye Poulsen på [email protected] eller tlf. 79966000.



Med venlig hilsen



Indkøb


03-10-2018 MH